Dagelijks zitten we allemaal op onze telefoon. Socialmedia kent iedereen wel en stiekem checken we het de hele dag door. Er zijn miljoenen mensen dagelijks actief op het gebied van socialmedia. Facebook, Instagram, Snapchat en Tiktok hebben vele van ons, jij vast ook wel! Maar toch zijn er een hoop ontwikkelingen op het kanaal zelf. Als bedrijf wil je hierop inspelen. Maar wat is, doet socialmedia en hoe krijg je hulp hierbij? Dat lees je hier!
Wat is Tiktok?
Eerder ook wel onder de naam Musical.ly. Tiktok is de afgelopen jaren ontploft en is de hele wereld over gegaan. In allerlei landen, van China tot Nederland. Het is geen klein platform, want er zijn in Nederland al maar liefst drie miljoen gebruikers. Het kanaal wordt vooral gebruikt door de leeftijd van 18 en 25 jaar oud. Met Tiktok kan je video's opnemen en bekijken die kortdurend zijn. Er is veel op te vinden zoals dans, filters, comedy tot kleding inspiratie. Beïnvloeding is groot op dit platform, waardoor jij als bedrijf of persoon hier goed op kan inspelen. De jongere generatie ziet de producten en diensten voorbijkomen en worden hierdoor geprikkeld. Ook is het sinds kort mogelijk om een advertentie te plaatsen op Tiktok, waardoor je weer bereik hebt.
Nadelige gevolgen van socialmedia
Het is niet altijd rooskleurig, want ook wordt Tiktok af en toe negatief onder de aandacht gebracht. Tiktok zorgt voor een groot bereik wat je als positief en negatief punt kan zien. Het is belangrijk dat je erover nadenkt wat je post en privé houdt. Ook zonder een groot aantal volgers kan je bereik erg groot zijn. Ook challenges die net wat te extreem zijn of influencers die veel opgestuurd krijgen. Zij doen de promotie op socialmedia, waardoor jongeren denken dat het normaal is om zoveel te hebben, het zelf ook kopen en niet meer letten op hun financiën.
Het inzetten van Tiktok
Bedenk jij gemakkelijk een nieuwe Tiktok of heb je toch net een zetje in de rug nodig? Een effectieve tiktok marketingstrategie kan je hierbij helpen. Het is vaak net wat lastiger op te zetten, maar het mooie is dat je dit door een online marketingbureau kan laten doen. Zij nemen Tiktok advertising tot zich en het maken van content.
Of toch socialmedia marketing?
Ligt jouw doelgroep niet in het straatje van Tiktok, dan zijn er ook nog genoeg andere mogelijkheden. Hoe krachtig socialmedia is, weten we intussen allemaal. Dus als jij op dit gebied nog niet bezig bent, is dit je kans! Toch kan een start maken best lastig zijn. Als je niet weet hoe je moet beginnen kan je ook hulp daarvoor inschakelen. Een goede strategie ligt niet zomaar op je bord. Hier is veel kennis voor nodig. Al die kennis zorgt ervoor dat jij eruit sprint. Specialisten Social Media Marketing vind je hier!